Satış Sonrası Hizmetler Hakkında
Sayın Üyemiz,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden alınan yazıda, Ticaret Bakanlığı'ndan alınan yazıya atfen , mobilya sektöründe tüketicilere sunulan muhtelif ürünlerdetanıtma ve kullanma kılavuzu ile garanti belgelerinin düzenlenmediği, firmalar tarafından tüketicilere garanti kapsamında sahip oldukları hakların mevzuata uygun biçimde kullandırılmadığı ve bu nedenle tüketici mağduriyetleri yaşandığı bildirilmiştir. Yazıda devamla, üretici ve ithalatçıların garanti belgesi düzenleme, Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzu hazırlama, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlama, yetkili servis istasyonu kurma, onarım sürelerine uyma gibi yükümlülüklerinin bulunduğu; aksi halde 6502 sayılı Kanun kapsamında idari para cezaları uygulanabileceği belirtilmiştir.
Bilgilerinize sunarız,
SAYGILARIMIZLA