Kooperatif İşlemleri
4-) Kooperatif Olağan Genel Kurul
5-) Kooperatif Adres Değişikliği
6-) Kooperatif Ana Sözleşme Tadili
7-) Kooperatif Yönetim Kurulu Üyesi İsim - Soyisim Değişikliği
8-) Kooperatif Tasfiye Başlangıcı
9-) Kooperatif Tasfiye Sonu Kapanış
1-) Kooperatif Kuruluş
GEREKLİ EVRAKLAR (TSY Madde 109)
2) Odaya kayıt için: Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi
3) Noter Tasdikli ve İlgili Bakanlık / İl Müdürlüğü’nden onaylı ana sözleşme (2 adet asıl)
4) İlgili Bakanlık / İl Müdürlüğü’nün izin yazısı (aslı veya noter onaylı örneği)
5) Temsil ve ilzama yetkili Yönetim Kurulu üyelerinin kimliği, vatandaşlığı ile yerleşim yerlerini gösterir şirket unvanı altında düzenlenmiş ve noter tarafından düzenlenmiş görevi kabul ettiklerine dair tescil talepli imza beyannamesi (1 adet asıl - 2 adet fotokopi). (Mersis Talep numarasını notere ibraz etmeniz gerekir.)
6) Yönetim Kurulu üyelerinin fotoğrafları (2’şer adet)
7) Ticari Defterler (Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defteri, Yönetim Kurulu Karar Defteri, Pay Defteri, Yevmiye Defteri, Defteri Kebir, Envanter Defteri, Damga Vergisi Defteri)
(Her bir defter için en fazla 300 sayfa tasdik yapılabilmektedir)
NOT: MERSİS’ten elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.
2-) Kooperatif Şube Kuruluş
Ticaret Sicili Yönetmeliği Madde 120;
GEREKLİ EVRAKLAR
1) Şirket Merkezinin kayıtlı olduğu sicil müdürlüğünden alınacak belgeler;
a) Varsa değişiklikleriyle beraber, şirket sözleşmesinin onaylı bir örneği(1 asıl -1 fotokopi)
b) Merkezde yapılan en son tescilin yayımlandığı onaylı sicil gazetesi ( 1asıl – 1 fotokopi)
c) Şube açılışı için Ticaret Sicili Yönetmeliğinin 120 inci maddesine göre düzenlenmiş onaylı tescil belgesi (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)
3) Odaya kayıt için Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi
4) Şube Müdürü veya müdürlerinin 2 şer adet fotoğrafları
5) Şube müdürü veya müdürlerinin kimliği, vatandaşlığı ile yerleşim yerlerini gösterir şube unvanı altında düzenlenmiş ve noter tarafından onaylanmış görevi kabul ettiklerine dair imza beyannamesi (1 adet asıl - 1 adet fotokopi). (Mersis Talep numarasını notere ibraz etmeniz gerekir.)
6) Şube açılışı; kooperatif ana sözleşmesine göre genel kurul kararı ile olacaksa Noter onaylı Genel Kurul Kararı (1 adet asıl - 1 fotokopi); Yönetim kurulu kararı ile olacaksa Yönetim Kurulu Kararı (1 adet asıl - 1 fotokopi) (Şube açılış kararını hangi organ alırsa alsın; şubenin ticaret unvanı, sermayesi, ne iş yapılacağı, açık adresi, temsilcileri ve temsil şekli açıkça belirtilecektir.)
NOT - 1: Kararlarda Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaraları (yabancı uyrukluların vergi dairelerinden alınacak vergi numaraları) belirtilecektir.
NOT - 2: Şube müdürü/müdürleri belirli bir süre için seçilecekse bu süre kararda mutlaka belirtilmelidir.
(Örnek: “Şube müdürlüğüne üç(3) yıl süre ile …………………………..( T.C.Kimlik Numarası ve Yerleşim Yeri belirtilecek )’ in atanmasına ve şubeyi yapılacak olan her türlü işlemlerde, konularda, ahzu kabza, münferiden temsil ve ilzam etmesine”
NOT: MERSİS’ten elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.
3-) Kooperatif Merkez Nakli
Ticaret Sicili Yönetmeliği Madde 111;
GEREKLİ EVRAKLAR
1) Kooperatifin kayıtlı olduğu sicil müdürlüğünden alınacak belgeler;
a) Varsa önceki değişiklikleriyle beraber, kooperatifin eski merkezinin kayıtlı olduğu müdürlükçe onaylı ana sözleşmenin bir örneği ile bunların yayımlandığı Sicili Gazeteleri (1 takım onaylı asıl – 1 takım fotokopi)
b) Eski merkezde yapılan en son tescilin yayımlandığı sicil gazetesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)
c) Eski merkezdeki sicil kaydının Ticaret Sicili Yönetmeliğinin 111 inci maddesine göre düzenlenmiş onaylı örneği. (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)
3) Odaya kayıt için Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi
4) Kooperatifin bağlı olduğu ilgili bakanlıktan alınan merkez nakli izin yazısı (1 adet asıl)
5) Esas Sözleşmenin merkez maddesinin yeni şeklini gösteren tadil metni (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)
6) Merkez değişikliğinin kabul edildiği Genel Kurul toplantı tutanağı noter tasdikli (TTK 64/4 – 375/f ye göre GKTM defterine yapıştırılmalı) (1 asıl - 1 fotokopi)
7) Hazır Bulunanlar Listesi (1 adet asıl)
8) Bakanlık temsilcisi atama yazısı (1 asıl)
9) Genel kurula davet (Gazete ilanı, iadeli taahhütlü mektup gönderileri, elden tebliğ listesi )
10) Yönetim Kurulu Gündem Kararı (1 adet fotokopi)
11) Yönetim Kurulu Üyelerinin 2 şer adet fotoğrafları
12) Nakil genel kurulunda yönetim kurulu seçimi varsa;
a- Temsil ve İlzama yetkili Yönetim Kurulu üyelerinin kimliği, vatandaşlığı ile yerleşim yerlerini gösterir şirket unvanı altında düzenlenmiş ve noter tarafından onaylanmış görevi kabul ettiklerine dair tescil talepli imza beyannamesi (1 adet asıl - 1 adet fotokopi); Nakil genel kurulunda Yönetim kurulu seçimi yoksa mevcut temsil ve ilzama yetkili yönetim kurulunun imza sirküleri (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)
b- Temsil ve ilzam yetkisi bulunmayan yönetim kurulu üyelerinin bu görevi kabul ettiklerine ilişkin yazılı beyanları. Bu beyannamenin ekinde imza beyannamesinin aslı ibraz edilmez ise bu bilgileri içeren beyanın noterce düzenlenmesi zorunludur.
NOT: MERSİS’ten elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.
4-) Kooperatif Olağan Genel Kurul
GEREKLİ EVRAKLAR
1) Dilekçe
2) Genel kurul toplantı tutanağı noter tasdikli (TTK 64/4 – 375/f ye göre GKTM defterine yapıştırılmalı) (1 asıl - 1 fotokopi)
3) Genel kurula üyelerin davet edildiği elden tebliğ tutanağı, posta ile yapılan tebliğ, gazete ilanı vs.
4) Hazır Bulunanlar listesi (1 asıl)
5) Bakanlık temsilcisi atama yazısı (1 asıl)
6) Genel kurulda yönetim kurulu seçimi var ise yönetim kurulu görev taksimi ve kooperatifin temsil ve ilzamının ne şekilde olacağına dair noter onaylı Kooperatif Yönetim Kurulu Görev Dağılımı Kararı (1 asıl - 1 fotokopi)
7) Temsil ve İlzama yetkili Yönetim Kurulu üyelerinin unvan altında noterce düzenlenmiş tescil talepli imza beyannameleri (1 asıl). (Daha önce verilmişse yenisinin çıkartılmasına gerek yoktur.)
8) Temsil ve ilzam yetkisi verilmeyen yönetim kurulu üyelerinin bu görevi kabul ettiklerine ilişkin yazılı beyanları. Bu beyannamenin ekinde imza beyannamesinin ibraz edilmez ise bu bilgileri içeren beyanın noterce düzenlenmesi zorunludur.
9) Yönetim Kurulu tarafından imzalanmış gündem kararı (1 fotokopi)
10) Denetçi seçimi yapıldı ise denetçilerin kimlik fotokopileri (1'er adet)
NOT: Genel Kurul tutanağı elde yazılmışsa bilgisayarda temize çekilmiş örneği memurluğumuza verilmelidir.
NOT: MERSİS’ten elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.
5-) Kooperatif Adres Değişikliği
GEREKLİ EVRAKLAR
1) Dilekçe
2) Noter onaylı Kooperatif Yönetim Kurulu Adres Değişikliği Kararı (1 asıl – 1 fotokopi)
3) Taahhütname
NOT: Belediyeler tarafından yapılan numarataj çalışması nedeniyle adres değişikliği söz konusu ise şirketin ESKİ ve YENİ ADRESİ gösteren ilgili belediye başkanlığından alınacak yazı ve dilekçe ile başvuru yeterlidir. Belediye yazısında eski adres gösterilmez ise işlem yapılamayacaktır.
NOT: MERSİS’ten elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.
6-) Kooperatif Ana Sözleşme Tadili
GEREKLİ EVRAKLAR
1) Dilekçe
2) Ana sözleşme Tadil Metni ( 1 adet - 1 adet fotokopi)
3) Ana sözleşme tadiline ait bakanlık izin yazısı ( 1 asıl)
4) Genel kurul toplantı tutanağı noter tasdikli (TTK 64/4 – 375/f ye göre GKTM defterine yapıştırılmalı) (1 asıl - 1 fotokopi)
5) Genel kurula üyelerin davet edildiği elden tebliğ tutanağı, posta ile yapılan tebliğ, gazete ilanı vs.
6) Hazır Bulunanlar Listesi (1 asıl)
7) Bakanlık temsilcisi atama yazısı (1 asıl)
8) Yönetim Kurulu tarafından imzalanmış gündem kararı (1 fotokopi)
9) Genel kurulda yönetim kurulu seçimi var ise yönetim kurulu görev taksimi ve kooperatifin temsil ve ilzamının ne şekilde olacağına dair yönetim kurulu kararı- Örnek karar ekli (1 asıl -1 fotokopi)
10) Yönetim Kuruluna seçilen üyelerinin unvan altında noterce düzenlenmiş İmza beyannameleri (1 asıl)
NOT: MERSİS’ten elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.
7-) Kooperatif Yönetim Kurulu Üyesi İsim - Soyisim Değişikliği
GEREKLİ EVRAKLAR
1) Dilekçe
2) Değişiklik;
(a) Mahkeme kararı ile olmuşsa; değişikliği gösterir kesinleşme şerhli mahkeme kararı ( mahkeme ya da noter onaylı örneği 1 asıl, 1 fotokopi),
(b) Evlilik nedeniyle olmuşsa; Evlilik cüzdanının noter onaylı örneği veya Nüfus Müdürlüğü’nden onaylı vukuatlı nüfus kayıt örneği (1 asıl)
(c) Boşanma nedeniyle olmuşsa; Boşanmanın kesinleştiği mahkeme kararı veya Nüfus Müdürlüğü’nden onaylı vukuatlı nüfus kayıt örneği (1 adet asıl)
8-) Kooperatif Tasfiye Başlangıcı
GEREKLİ EVRAKLAR
1) Dilekçe
2) Genel kurul toplantı tutanağı noter tasdikli (TTK 64/4 – 375/f ye göre GKTM defterine yapıştırılmalı) (1 asıl - 1 fotokopi)
3) Genel kurula üyelerin davet edildiği elden tebliğ tutanağı, posta ile yapılan tebliğ, gazete ilanı vs.
4) Hazır Bulunanlar (Hazirun) listesi ( 1 asıl)
5) Bakanlık temsilcisi atama yazısı (1 asıl)
6) Yönetim Kurulu Gündem Kararı ( 1 fotokopi)
7) Tasfiye memurunun unvanı altında atılmış imza beyannamesi ( 1 asıl)
ÖNEMLİ NOT: Tasfiye Memurlarından en az birinin Türk vatandaşı olması ve yerleşim yerinin Türkiye’de bulunması şarttır (TTK-536)
NOT: MERSİS’ten elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.
9-) Kooperatif Tasfiye Sonu Kapanış
GEREKLİ EVRAKLAR
1) Dilekçe ( tasfiye memuru tarafından imzalanmalı)
2) Genel kurul toplantı tutanağı noter tasdikli (TTK 64/4 – 375/f ye göre GKTM defterine yapıştırılmalı) (1 asıl - 1 fotokopi)
3) Genel kurula üyelerin davet edildiği elden tebliğ tutanağı, posta ile yapılan tebliğ, gazete ilanı vs.
4) Hazır Bulunanlar (Hazirun) listesi ( 1 asıl)
5) Bakanlık temsilcisi atama yazısı (1 asıl)
6) Yönetim Kurulu/Tasfiye Kurulu Gündem Kararı (1 fotokopi)
7) Görüşülmesi halinde olağan yıllık Bilanço ve bilanço için damga pulu makbuzu (1 asıl)
8) Genel kurulca onaylanmış son ve kesin Tasfiye sonu sıfırlanmış fesih bilançosu (tasfiye kurulunca / memurunca imzalanmış 1 asıl) ile damga vergisi makbuzu